فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان و افزایش کاربرد وسایل الکترونیکی گوناگون، مردم کشورهای مختلف به دنبال استفاده از این تکنولوژی های نوظهور هستند که حتی بدون استفاده از این تکنولوژی ها، کارهای روزمره با مشکل مواجه میشود.

یکی از این نوع فناوری ها، فناوری وسایل پوشیدنی الکترونیکی از جمله ساعت ها، کامپیوترهای مچی، سنسورها، لباس های هوشمند و نمایشگرهای کوچک میباشد که میتوان از آنها به عنوان یک ابزار پرکاربرد روزمره استفاده کرد. واضح است که این وسایل نیازمند باتری های منعطف و پایدار است که بتواند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز، انعطاف پذیری قابل قبولی را به نمایش بگذارند.

به تازگی محققان انگلیسی، با ارائه ی روشی جالب، توانستند نوعی از باتری را گسترش دهند که انعطاف پذیری بسیار خوبی را از خود به نمایش میگذارد و علاوه بر این ویژگی، دارای قیمت مناسب، انرژی بالا و چگالی توان خوب است که برای کاربرد وسایل پوشیدنی از جمله لباس های هوشمند بسیار مناسب اند.

این دانشمندان با استفاده از پارچه کربنی، اکسید قلع و کربن آمورف، یک باتری را به صورت لایه لایه ایجاد کردند که انعطاف پذیری بسیار زیادی را دارد. در این سلول ساخته شده، پارچه ی کربنی نقش رسانای الکترون را ایفا میکند و نانو صفحات اکسید قلع به عنوان ماده ی فعال وظیفه ی ذخیره ی لیتیوم را برعهده خواهد داشت.

محققان این پروژه برای افزایش استحکام باتری و پایداری ماده ی فعال، با استفاده از یک لایه ی آمورف (بی نظم) از جنس کربن، باتری مورد نظر را آماده ی تست کردند و مشاهده شد که عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش میگذارد. لازم به ذکر است که صنعت وسایل الکترونیکی پوشیدنی(wearable electronic devices) به سرعت در حال گسترش است که این دانشمندان با معرفی این نوع از باتری های منعطف، گام بسیار مهمی را در جهت ارتقاع این نوع از وسایل برداشتند که میتوان ازآنها در زمینه های مختلفی از جمله لباس های هوشمند استفاده کرد.

منبع : سایت رها باتری


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی