فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

بازرسی هوایی توربین‌های بادی در کمتر از 15 دقیقه

یک شرکت کره‌ای در زمینه نرم افزارهای پهپادی، با نام Nearthlab ، خدمات بازرسی هوایی توربین‌های بادی به وسیله پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی ارائه می دهد، که موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و پایین آمدن ریسک نسبت به روش های متداول می شود.
امروزه کشورهای جهان بیش از پیش به تولید برق از طریق باد، به عنوان راهی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی روی آورده اند و این امر موجب ایجاد فرصت های جدید برای صنعت پهپادهای تجاری و مشاغل مرتبط با آن شده است.
Nearthlab ، یک شرکت نوپای مستقر در کره جنوبی ، با استفاده از پهپادها و نرم افزارهای دارای هوش مصنوعی (AI) ، امیدوار است بتواند در بازار بازرسی سریع توربین های بادی در جهان ، جایگاهی برای خود ایجاد کند.
جی چوی ، مدیرعامل و بنیانگذار Nearthlab ، در مصاحبه خود بیان کرده است: "با رونق انرژهای سبز، بازرسی توسط پهپادها برای صاحبان و بهره برداران مزارع بادی به گزینه‌ای محبوب تبدیل شده است." 

 

پهپادهای خودکار Nearthlab می تواند در حدود پانزده دقیقه بازرسی توربین بادی را انجام دهد ، یعنی زمانی بسیار کمتر از زمان مورد نیاز برای سایر روشها. نرم افزار هوش مصنوعی به پهپاد اجازه می دهد تا شکل و موقعیت پره های توربین را تشخیص داده و مسیر بهینه پرواز را برای انجام بازرسی محاسبه کند.
چوی گفت: "با استفاده از بینایی رایانه و نرم افزارهای هوش مصنوعی، پهپاد در امتداد تیغه پرواز می کند در حالی که فاصله نزدیک و ثابت خود را برای ثبت کوچکترین جزئیات حفظ می کند. این پهپاد در حین پرواز اطلاعات را جمع آوری کرده و عکس هایی با وضوح بالا می گیرد. سپس بسته اطلاعاتی را برای تجزیه و تحلیل در یک پلت فرم مدیریت داده بارگذاری می کند.
پس از دریافت داده ها، نرم افزار هوش مصنوعی پلت فرم مدیریت داده‌ها، آن را تجزیه و تحلیل می کند تا هرگونه آسیب احتمالی به تیغه ها را تشخیص دهد و در صورت مشاهده هرگونه نقص، نرم افزار اندازه و محل آسیب را به طور دقیق تعیین می کند. بازرسان می توانند از این داده‌ها برای مدیریت کل عملیات، کارهای نگهداری و تعمیرات استفاده کنند.
چوی گفت که نرم افزار این شرکت بسته به نیاز مشتریان می تواند با بستر پهپادهای مختلف استفاده شود. مونتاژ نهایی محصولات Nearthlab در سطح محلی، در شرکت های تابعه این شرکت در آمریکا و اروپا انجام می شود.
آقای چوی همچنین افزوده است: "نرم افزار ما می تواند بر روی سخت افزارهای مختلف سازگار شود و می‌توان از آن بر روی پهپاد های ساخت آمریکا و چین استفاده کرد، که بر روی هر دو کارکرد مشابه دارد. "
Nearthlab دو مدل پهپاد را عرضه می کند، Nearth Wind Basic که مدل اصلی آن DJI M20 و Nearth Wind Pro که مدل اصلی آن  DJI M600 است. نسخه Basic دارای یک دوربین 20.8 مگاپیکسلی است که قادر به تشخیص عیوب به کوچکی 1 میلی متر است. مدل پرو دارای یک دوربین 45.7 مگاپیکسلی است و می تواند نقص های 0.3 میلی متری را نیز تشخیص دهد.

 

در حالی که بسیاری از شرکت‌های برجسته جهان خدمات مشابه بازرسی توربینهای بادی را ارائه می دهند، این شرکت بیان می‌کند که نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی Nearthlab محصولات و خدمات این شرکت را از سایر رقبایش متمایز می کند. Nearthlab هوش مصنوعی را در هر دو محصول اصلی خود، یعنی پهپاد و پلتفرم مدیریت داده به کار گرفته است. 
وی افزود"از آنجا که ما در حال تطبیق بینایی رایانه و نرم افزار هوش مصنوعی هستیم ، توانسته‌ایم وزن و اندازه سخت افزاری را کاهش دهیم تا بتوانیم بر افزایش ظرفیت پهپاد- سنسورها ، کیفیت داده ها - تمرکز کنیم، که باعت افزایش نتیجه نهایی شده است. از سوی دیگر  پلت فرم مدیریت داده با هوش مصنوعی، زمان تحویل داده ها را کوتاه می کند. این امر به مدیران میدانی کمک می کند تا زمان مورد نیاز برای انجام تعمیرات معمول را کاهش دهند.
Nearthlab در سطح جهانی تمرکز کامل خود را  بر تسهیل بازرسی توربینهای بادی بر روی خشکی و دریا گذاشته است. اما در کشور خود یعنی کره جنوبی ، بدلیل اینکه صنعت انرژی‌های بادی به اندازه سایر نقاط جهان پیشرفته نیست، این شرکت خدمات بازرسی پهپادی خود را به سایر بخش‌های اقتصادی مانند صنعت نفت و گاز ، راه آهن و بازرسی پل‌ها و برج‌ها نیز ارائه می دهد.
در ماه های اخیر صنعت انرژی‌های بادی کره‌جنوبی شاهد تحولات کلیدی بوده است و پتانسیل عظیمی برای رشد بیشتر این صنعت در آینده نزدیک دیده می‌شود و همچنین با توجه به رشد پیش بینی شده طی پنج سال آینده در صنعت انرژی‌های بادی و دیجیتالی شدن صنعت انرژی، انتظار می رود شاهد رشد قابل توجهی در تجارت Nearthlab نیز باشیم.

برای خواندن مطالب بیشتر می‌توانید وبلاگ فروشگاه رها را مطالعه کنید.

  • شرکت رها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی