فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

انرژی الکتریکی بی سیم برای پهپادها

شرکتی که از فناوری انرژی بی سیم اختصاصی خود برای رسیدگی به مسائل پیچیده لجستیک در صنعت خرده فروشی و انبارداری استفاده می‌کند، امیدوار است این فناوری را طوری تنظیم کند که بتواند بدون نیاز به باتری‌های سنگین،  پهپادهای کوچک را تغذیه کند.

حاتم زین، بنیانگذار و رئیس شرکت اوسیا، فناوری به نام Cota را ابداع کرده‌است که به صورت بی سیم برق را بدون نیاز به پدهای شارژ و یا شارژ القایی و تماسی، برای دستگاه‌ها تأمین می‌کند.

او می‌گوید:"یکی از قابلیت های اصلی فناوری ما این است که می‌تواند یک جسم متحرک را ردیابی کند، حتی اگر یک پهپاد کوچک در حال پرواز باشد." " در نتیجه این قابلیت می‌توانید در فضاهایی مانند انبار یا خانه، پهپاد کوچکی با مصرف پایین انرژی داشته باشید که هنگام پرواز نیرو دریافت می‌کند."

این شرکت با فناوری فعلی خود قادر است انرژی الکتریکی را در سطوح بسیار پایین به صورت بی سیم در مسافتهای کوتاه (تا 10 متر) انتقال دهد. شرکت اوسیا در حال توسعه سیستمی است که برق را تا 8/5 گیگاهرتز تأمین می‌کند و قادر به تأمین برق بیشتر و در فواصل بالاتر از سیستم های فعلی شرکت خواهد بود. به گفته مدیرعامل این شرکت، نسل بعدی این فناوری که امیدوار است تا سال 2023 در عملیاتهای تجاری به کار گرفته‌شود، برای تأمین نیروی بی سیم پهپادهای کوچکتر بسیار مناسب است.

 

او می‌گوید: "شما می توانید این پهپادها را برای اهداف امنیتی یا بازرسی بدون هیچ محدودیتی به پرواز در بیاورید." "به جای حمل باترهایی که 20 الی 30 دقیقه یا هر مدت دیگر دوام دارد، می توانید پهپاد را بدون حمل باتری یا با حمل یک تکه باتری، به مدت 10 ثانیه به طور مداوم به پرواز در آورید."

 

حمل یک منبع تغذیه که تنها حدود 1 درصد از اندازه و وزن یک باتری معمولی یک پهپاد است، امکان طراحی وسایل نقلیه هوایی سبک تر را فراهم می آورد. زین همچنین بیان کرده‌است: چنین پهپادی حتی می تواند به گونه ای طراحی شود که بدنه آن به صورت آنتن عمل کند.

 

طبق مقاله که در بخش تحقیق و توسعه International Journal of Trend منتشر شده است:

عمر محدود باتری‌ها مدتهاست که چالشی را برای عملکرد مداوم پهپادها در محیط های کاری ایجاد کرده است. مطالعه ای که در سال 2016 توسط دو محقق کره جنوبی انجام شد نشان می‌دهد که حتی با استفاده از ایستگاه‌های شارژ مستقل، مقداری از زمان با ارزش پرواز برای رفت و آمد از محل کار به محل شارژ مصرف می شود. در نتیجه این مشکل، بیشتر باتری در فاصله نقطه برخاست تا رسیدن به نقطه هدف مصرف می‌شود نه در زمان مورد نیاز پهپاد برای انجام ماموریت.

 

یکی دیگر از مزایای فناوری Ossia ، که استفاده از آن در پهپادها را بسیار کاربردی می‌کند، این است که به یک خط دید مستمر بین منبع تغذیه و پهپاد متکی نیست.

اگر پهپادی دارید که در محیط پرواز می‌کند، ممکن است توسط یک شیء-کابینت، ستون یا دیوار- در نقطه کور قرار بگیرد. فناوری ما قادر است از انعکاس محیط برای انتقال نیرو به آن دستگاه استفاده کند و به مکانی منتقل می‌شود که می توانیم دوباره آن را ببینیم. "

 

بر خلاف هاب‌های WIFI، که از فناوری تشکیل پرتو برای انتقال سیگنال های خود از فرستنده به گیرنده استفاده می کنند، فناوری اوسیا بیشتر شبیه یک بازی پینگ پنگ است و سیگنال ها را بین فرستنده و دستگاه گیرنده در مسیرهای متعدد 100 بار در هر ثانیه جابه‌جا می‌کند.

 

"گیرنده یک سیگنال بیکن ارسال می‌کند که در همه جا حرکت می‌کند. مقداری از آن سیگنال روی فرستنده فرود می‌آید و می‌تواند منعکس شود. "

در ماه سپتامبر، اوسیا از اتحادیه اروپا تأییدیه گرفته‌است که به سیستم‌های Cota اجازه می‌دهد در هر فاصله‌ای کار کنند. این شرکت همچنین تأییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال را برای فعالیتهای خود دریافت کرده است، اما تنها در فاصله محدود یک متری بین فرستنده و دستگاه گیرنده.

 

از آنجا که دستگاه های Cota این شرکت با سطح انرژی بسیار پایینی کار می‌کنند، در محیط‌هایی که افراد در آن حضور دارند نیز ایمن هستند. میزان انرژی در بیکن که از دستگاه دریافت کننده به فرستنده حرکت می‌کند ، در حدود یک صدم یک بسته‌ اطلاعاتی بلوتوث است و این سطح برای انسان کاملا بی ضرر است.

 

بیان می‌شود که پهپادهای مجهز به فناوری اوسیا می‌توانند عملکردهای متنوعی را در صنایع خرده فروشی و تدارکات انجام دهند، مانند: پرواز بر روی یک انبار برای ردیابی کالاهای موجود و نظارت مستمر بر امنیت یک تأسیسات بزرگ.

علاوه بر این، فناوری Ossia با سایر اشکال فناوری‌های ارتباطات مانند WIFI یا 5G تداخل ندارد و به شما امکان می دهد در محیط های مختلف کار کنید.

زین از تولیدکنندگان پهپادهای کوچک دعوت کرد تا با شرکت اوسیا همکاری کنند تا پهپادهای جدید مجهز به فناوری انرژی بی سیم جدید این شرکت را توسعه دهند.

برای مطالعه مطالب بیشتر وبلاگ فروشگاه رها را دنبال کنید.

  • شرکت رها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی