فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

انرژی الکتریکی بی سیم برای پهپادها

شرکتی که از فناوری انرژی بی سیم اختصاصی خود برای رسیدگی به مسائل پیچیده لجستیک در صنعت خرده فروشی و انبارداری استفاده می‌کند، امیدوار است این فناوری را طوری تنظیم کند که بتواند بدون نیاز به باتری‌های سنگین،  پهپادهای کوچک را تغذیه کند.

حاتم زین، بنیانگذار و رئیس شرکت اوسیا، فناوری به نام Cota را ابداع کرده‌است که به صورت بی سیم برق را بدون نیاز به پدهای شارژ و یا شارژ القایی و تماسی، برای دستگاه‌ها تأمین می‌کند.

او می‌گوید:"یکی از قابلیت های اصلی فناوری ما این است که می‌تواند یک جسم متحرک را ردیابی کند، حتی اگر یک پهپاد کوچک در حال پرواز باشد." " در نتیجه این قابلیت می‌توانید در فضاهایی مانند انبار یا خانه، پهپاد کوچکی با مصرف پایین انرژی داشته باشید که هنگام پرواز نیرو دریافت می‌کند."

رکورد شکنی شرکت وینگ در سرویس تحویل پهپادی

Wing، یک شرکت ارائه دهنده سرویس‌های تحویل پهپادی است که توسط Google-Alphabet اداره می شود ، این شرکت تنها پس از 2 سال از شروع اولین پرواز خود به رکورد  100،000 تحویل پهپادی دست یافته است. این شرکت بیان دارد رسیدن به این رکورد، نقطه عطف مهمی برای این فناوری است، چرا که این فناوری هنوز نتوانسته است کاربرد خود را در مقیاس بزرگ ثابت کند.

سرویس‌ تحویل پهپادی  از اوایل سال 2010 با کاهش قیمت کوادکوپترهای مصرفی و قابل اطمینان‌تر شدن سیستم‌های کنترل هوش مصنوعی، توجهات عمومی را به خود جلب کرد. سپس، در سال 2013، آمازون وعده های بلند پروارانه داد، مبنی بر تبدیل پهپادها به بخشی از استانداردهای امپراتوری تحویل خود. اما تا کنون این فناوری عمدتاً در مقیاس بسیار کوچکتری به موفقیت رسیده است: تحویل اقلام با ارزش اما با سایز کوچک مانند تحویل واکسن و خون در نقاط دور افتاده.

اما موفقیت وینگ نشان می دهد که آینده تحویل‌های پهپادی حتی ممکن است در حومه شهرها نیز اجرا شود.