فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

رونمایی از Mavic 3

پس از یک انتظار طولانی شرکت dji یکی از رهبران جهانی تولید پهپادهای غیر نظامی، از پهپاد جدید خود یعنی mavic3  رونمایی کرد. این پهپاد جدید با یک سنسور ارتقا یافته، دوربین دوگانه مانند نسل قبلی خود، یک سیستم تشخیص موانع 360 درجه، حالت‌های پروازی هوشمندتر و زمان پرواز طولانی‌تر ارائه می‌شود.

همیشه رویای داشتن ماشین پرنده شخصی برای عموم بسیار جذاب بوده‌است. با این حال در سال‌های اخیر، برنامه‌ریزان با پیش‌بینی راه‌حل‌های جابجایی هوایی شهری، عمدتاً بر ایجاد ناوگان تاکسی‌های هوایی تمرکز کرده‌اند. مدیر عامل یک شرکت نوپا که یک وسیله نقلیه برقی برخاست و فرود عمودی (eVTOL) را توسعه داده است، این بینش متعارف را به چالش می کشد و معتقد است که ماشین های پرنده کوچک شخصی موج آینده خواهند بود.

برترین تولیدکنندگان پهپاد در سال 2021

در تحقیقات جدید Drone Industry Insights برترین تولیدکنندگان پهپاد جهان در سال 2021 فهرست شده‌اند. در این گزارش بیش از 500 شرکت جهانی تولید پهپاد مورد ارزیابی قرار گرفته‌است. زهرا لطفی، تحلیلگر تحقیقات بازارDRONEII می نویسد:" تولیدکنندگان به 40 تولیدکننده برتر پهپادهای تجاری و 20 تولیدکننده برتر پهپادهای دو منظوره (پهپاد برای استفاده تجاری و دولتی) طبقه بندی می شوند."

امسال علاوه بر رتبه‌بندی جهانی، 10 تولیدکننده برتر پهپاد در مناطق مختلف نیز معرفی شده‌اند. این گزارش همچنین شامل یک پایگاه داده جامع دربرگیرنده بیش از 500 سازنده پهپاد با اطلاعات شرکت (بدون رتبه‌بندی) است.

رهبران بخش تجاری گاها شگفتی آفرین می‌شوند. رتبه اول رهبر جهانی متعلق به DJI است: البته این موضوع برای کسانی که با گزارش هایی که سهم بازار DJI را از 65٪ تا 85٪ یا حتی بیشتر نشان می‌دهد، آشنا هستند، تعجبی ندارد.

با افزایش رقابت در سراسر جهان، دستیابی به رتبه دوم ممکن است یک مسابقه بسیار تنگاتنگ باشد. در این حال، Parrot مدت زیادی است که در این بازی حضور داشته است و با نسخه های نوآورانه اخیر خود از جمله  ANAFI Ai، رتبه دوم را به دست آورده است. لطفی می‌نویسد: «علی‌رغم گذراندن سال‌های سخت همراه با اخراج کارکنان و کاهش فروش مداوم، Parrot Drones، به عنوان بخشی از Parrot Group، همچنان یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان پهپاد در جهان است. مانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، Parrot از این فرصت در آمریکا استفاده می کند تا محصولات خود را به نهادهای دولتی (مانند ارتش ایالات متحده یا واحد نوآوری دفاعی) عرضه کند تا جایگزین محصولات DJI شود.