فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

دستیابی به رویای جف بزوس در ارائه خدمات تحویل پهپادی

رؤیای جف بزوس  برای عرضه سرویس تحویل پهپادی، اولین بار در سال 2013 آشکار شد. اما هم اکنون، بعد از گذشت تقریباً هشت سال ، نتوانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم.
 تا به امروز، تنها یک شرکت، توانایی اجرای 1000 خدمات تحویل پهپادی در یک مقیاس وسیع را برای مشتریان داشته است و شاید جالب باشد که بدانید که شرکت آمازون نیست. بلکه شرکت Wing است که به Google وابسته است.


Wing یکی از معدود شرکت‌های تأمین‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین در بازار است که تحویل واقعی به خانه‌‌ی افراد را انجام داده است و احتمالاً عنوان بسیاری از اولین تحویل‌های پهپادی را در اختیار دارد، زیرا تاکنون 100000 تحویل پهپادی را در کارنامه خود دارد. 
بیشتر این تحویل‌ها در سال جاری و در ابتدا اکثراً در لوگان استرالیا انجام شده‌اند.
شرکت‌های مختلف برای عملی کردن رؤیای بزرگ جف بزوس در زمینه خدمات پهپادها چه کارهایی انجام می‌دهند؟
شرکت های مختلف در حوزه عرضه پهپادها تلاش کرده‌اند تا سرویس تحویل پهپادی را در مدهای سازمانی قابل اجرا نشان دهند. مطمئناً بارها پروازهای یکبار مصرف را مشاهده کرده‌ایم، پروازهایی که تنها یکبار اتفاق افتاده اند. عناوینی چون، اولین تحویل پهپادی تأیید شده توسط FAA به خانه مشتری و اولین تحویل پهپادی شهری، درست مانند اولین تحویل از کشتی به ساحل، تبدیل به عناوین خبری رسانه‌ها درباره‌ی سرویس های تحویل پهپادی شده‌اند. متوجه تحویل یکباره یا کوتاه مدت پیتزا، کوکاکولا و حتی آزمایش‌های COVID در خانه شدیم.
اما با این وجود، اگر فردی معمولی هستید که در خانه خود مشغول به کارهای روزانه هستید، پیتزای شما تا الان تنها می‌تواند با یک پیک موتوری به دستتان برسد.
در فرای این شاهکارهایی که تنها مدت محدودی اتفاق افتاده‌اند، برخی از شرکت‌ها نیز موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند، اما هیچ یک به رؤیای بزرگ جف بزوس مبنی بر اجرای سرویس تحویل پهپادی، نزدیک هم نبوده‌اند. نرم افزار عرضه غذای Swiggy  که هند در ژوئن 2020 معرفی کرد می‌توانست شروعی برای تحویل غذا توسط پهپادها باشد. اما در واقع، پروازها تا یک سال بعد یعنی در ژوئن 2021 آغاز نشدند و این پروازها هم اکنون تنها به طور آزمایشی انجام می‌شوند. پروازهای تحویل پهپادی  Swiggy، با مشارکت دو شرکت مختلف پهپادی انجام می‌شوند:ANRA  و HigherDrones
سخنگوی ANRA بیان کرده است که از ژوئن 2021، 100 ساعت پرواز برای تحویل غذا و دارو در هند انجام شده است. این مقدار حدود تحویل و توزیع 350 بسته در حدود دو ماه است. در صورتی که Wing تنها در هفته اول آگوست 2021، تقریباً 4500 مورد تحویل پهپادی را به ساکنان لوگان استرالیا انجام داده‌است.
احتمالاً نزدیکترین رقیب به Wing در زمینه تحویل پهپادی، Zipline  است. این شرکت توسط آژانس تحلیلی آلمان Drone Industry Insights به عنوان برترین شرکت تحویل پهپادی در سال 2020 معرفی شده‌است. این شرکت، تجهیزات پزشکی ضروری را در چند کشور آفریقایی تحویل داده است و از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت خود را در ایالات متحده نیز برای تأمین تجهیزات مراقب‌های شخصی و ارائه خدمات پزشکی در زمینه ویروس کرونا به بیمارستان‌ها آغاز کرده است.


چرا عرضه خدمات پهپادی اینقدر زحمت دارد؟
یک مرحله بزرگ در اجرای سرویس‌های تحویل پهپادی گرفتن تأیید مقامات است. از این گذشته، پهپادها معمولاً بر فراز سر افراد پرواز می‌کنند و پهپادها عملاً باید از خط دید مرئی اپراتور عبور کنند و اولین مورد بدون تأییدیههای خاص در برخی از مکانها و دومی بدون تأییدیههای خاص تقریباً در همه مکانها ممنوع است.
در حال حاضر،ANRA  تنها تأمین‌کننده تخصصی UAS است که توسط دولت هند پذیرفته شده است تا دو کنسرسیوم را در عرضه سرویس تحویل پهپادی راهنمایی کند. با این وجود، بر اساس ادعای حال حاضر ANRA، مقامات هند در جستجوی «پیگیری سریع بیمه نامه‌های خود و یکپارچه‌سازی تجارت‌های بومی برای پیشروی در شرکت‌های پهپادی سراسر جهان» هستند.
آندریاس راپتوپولوس ، مدیرعامل Matternet که یکی دیگر از شرکت‌های متمرکز بر تحویل کالا از طریق پهپادها است، قبلاً گفته بود در کشورهایی که نیاز مبرم وجود دارد، موانع نظارتی معمولاً به سرعت برطرف می‌شوند.

برای مطالعه اطلاعات بیشتر به وبلاگ سایت فروشگاه مراجعه کنید.

    • شرکت رها

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی