فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

محققان معتقدند ، هوش مصنوعی می تواند به پهپادها در شناسایی و پیمایش زمین کمک کند، البته این موضوع را باید در نظر گرفت که تغییرات فصلی ممکن است ظاهر زمین را تغییر دهد.
روشی که روبات های هوا و فضا می توانند بدون راهنمایی GPS یا سایر سیگنال های خارجی مکان‌یابی کنند، تکنیکی است که به عنوان ناوبری بصری شناخته می شود. این استراتژی که برای اولین بار در دهه 1960 ساخته شده‌است، آنچه را که یک روبات از یک منطقه می بیند را با تصاویر با وضوح بالایی که قبلاً جمع آوری شده، مقایسه می کند. البته که، این روش با تغییرات منطقه به دلیل تغییرات فصلی پوشش گیاهی ، تغییرات روشنایی و پوشش برف به خوبی کار نمی کند.
اکنون دانشمندان در انستیتوی فناوری کالیفرنیا به دنبال بهبود این روش با الگوریتمهای یادگیری عمیق هستند که اختلافات ظاهری را در تصاویر گذشته و حال یک منطقه مشخص، برطرف می کند. 

با کمبود آب و خشکسالی که به یک مسئله نگران کننده در سرتاسر جهان تبدیل شده است، محافظت از منابع آب موجود در برابر آلودگی اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است. بخشی از چگونگی اطمینان ما از کیفیت آب با جمع آوری نمونه ها و آزمایش روی آنها جهت کشف آلودگی است. بهتر این است که مرتباً این کار انجام شود تا خطرات قبل از اینکه تبدیل به یک ریسک جدی برای سلامتی شوند، شناسایی شده و کاهش یابند.
پهپادها ثابت کرده اند که ابزاری بسیار سودمند برای دانشمندان محیط زیست هستند: Reign Maker ، یک شرکت نوآوری در زمینه پهپادی و خدمات داده ای است،که اکنون سیستمی را با استفاده از پهپادها برای نمونه برداری از آبها ایجاد کرده است.
در اعلامیه مطبوعاتی این شرکت نیکسی به عنوان اولین سیستم نمونه گیری و جمع آوری اطلاعات از آب با استفاده از پهپادها، برای افزایش قابل توجه سرعت و دقت نمونه برداری معرفی شده است که باعث کاهش تعداد پرسنل مورد نیاز و از بین بردن وابستگی به شناورهای دریایی می‌شود.

پرواز در محیط‌های چالش برانگیز

با توجه به اینکه هر خلبان پهپادی، سرانجام روزی با محیط های چالش برانگیز روبرو خواهد شد. اکنون می‌خواهیم، به بررسی اصلی‌ترین نکاتی که یک حرفه ای برای پرواز با پهپادها در باد ، سرما و سایر شرایط مشکل ساز باید بداند، ‌بپردازیم. 
پرواز پهپادها، امروزه خودکار هستند تا جایی که خلبان پهپاد پس از تیک آف نیازمند انجام کار زیادی نیست. با استفاده از برنامه‌‌‌‌هایی‌‌چون DJI Go 4 ، DroneDeploy ، Skydio 2 و... می‌توان بسیاری از جنبه های پرواز با پهپادها را ساده‌سازی کرد. باید توجه کرد که، پرواز در شرایط دشوار محیطی می تواند منجر به ضبط تصاویر با کیفیت پایین و آسیب مخرب به پهپاد شما شود.
4 چالش محیطی که هر خلبان پهپادی با رعایت اصول اولیه، می تواند بر آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تسلط پیدا کند:

1.    پرواز در گرما یا سرما شدید


به عنوان اصلی ترین نکته‌‌ باید به این موضوع توجه داشت که، هر پهپاد ساخته شده از قطعات و تجهیزات الکترونیکی است، پس دما می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. باید بدانید که وقتی نوبت به دما می رسد ، بیشترین موردی که باید نگران آن باشید ، ماندگاری باتری و تحمل حرارت است.

ورود رولز رویس به بازارهای جدیدی از هوانوردی

رولز رویس برای پایداری قدرت پیشرو خود، وارد بازارهای جدیدی از هوانوردی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، و به عنوان بخشی از این مأموریت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در حال توسعه سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ذخیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز است. تا پهپادها بدون انتشار گازهای خطرناک، بیشتر از 100 مایل را تنها با یک شارژ طی کنند. برای ارائه این تلنولوژی پیشگامانه برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی یک سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری 80 میلیون پوندی را در سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ذخیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز انرژی در طی دهه آینده دارد، که این امر باعث به وجود آمدن تقریبا 3000 فرصت شغلی تا سال 2030 و قوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شدن موقعیت این شرکت به عنوان تأمین کننده پیشگام نیروهای اکترونیکی تلفیقی و تمام الکترونیکی و سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رانش می شود.

 

شرکت EHang کانال هوایی اضطراری، برای اعزام وسایل نقلیه هوایی پیشرفته و پهپادهای مسافربری در مأموریت مقابله با ویروس کرونا در استان گوانگدونگ چین، راه اندازی می کند.
این شرکت از آغاز ویروس کرونا در استان گوانگدونگ چین، به عنوان اولین مبارزان با این ویرووس فعالیت داشته است و با اعزام ‌‌‌تیم‌‌‌های عملیاتی و پهپادهای پیشرفته برای امدادرسانی و کنترل گسترش کرونا در شهر گوانگژو چین، از فناوری وسایل نقلیه هوایی خودمختار خود استفاده کرده‌است.

 

پهپادهای EHang 216L تجهیزات ضروری را از روی رودخانه حمل می کنند.