فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

پرواز در محیط‌های چالش برانگیز

با توجه به اینکه هر خلبان پهپادی، سرانجام روزی با محیط های چالش برانگیز روبرو خواهد شد. اکنون می‌خواهیم، به بررسی اصلی‌ترین نکاتی که یک حرفه ای برای پرواز با پهپادها در باد ، سرما و سایر شرایط مشکل ساز باید بداند، ‌بپردازیم. 
پرواز پهپادها، امروزه خودکار هستند تا جایی که خلبان پهپاد پس از تیک آف نیازمند انجام کار زیادی نیست. با استفاده از برنامه‌‌‌‌هایی‌‌چون DJI Go 4 ، DroneDeploy ، Skydio 2 و... می‌توان بسیاری از جنبه های پرواز با پهپادها را ساده‌سازی کرد. باید توجه کرد که، پرواز در شرایط دشوار محیطی می تواند منجر به ضبط تصاویر با کیفیت پایین و آسیب مخرب به پهپاد شما شود.
4 چالش محیطی که هر خلبان پهپادی با رعایت اصول اولیه، می تواند بر آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تسلط پیدا کند:

1.    پرواز در گرما یا سرما شدید


به عنوان اصلی ترین نکته‌‌ باید به این موضوع توجه داشت که، هر پهپاد ساخته شده از قطعات و تجهیزات الکترونیکی است، پس دما می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. باید بدانید که وقتی نوبت به دما می رسد ، بیشترین موردی که باید نگران آن باشید ، ماندگاری باتری و تحمل حرارت است.

مدیریت سرمای شدید


به طور متوسط، باتری پهپاد شما ممکن است در هر 30 ثانیه پرواز فعال، 1 تا 2 درصد افت کند. اما در هوای سرد ، این موضوع می تواند در هر 30 ثانیه به 10 درصد برسد. 
یکی از راه‌های مقابله با هوای سرد به همراه داشتن چندین باتری همراه خود هنگام پرواز و گرم نگه داشتن آن ها است، تا در سرما ظرفیت خود را از دست ندهند.
علاوه بر این ، حتما از تعویض باتری، هنگام افت 30 درصدی باتری برای جلوگیری از افت زیاد باتری و آسیب دیدن پهپاد خود، اطمینان حاصل کنید.


مدیریت گرمای شدید


پهپادها به طور معمول می توانند در هوای گرم نیز کار کنند (به عنوان مثال ، DJI Mavic Pro و Phantom 4 دمای عملیاتی تا 40°C را بیان می کنند) ، اما چالش ناشی از گرمای شدید، مدیریت رطوبت است.
برای به حداکثر رساندن قابلیت استفاده از پهپاد، توصیه می شود باتری های پهپاد خود را در خنک کننده قرار دهید تا از آسیب دیدن آنها در اثر رطوبت جلوگیری کنید.
همچنین، پروازها را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید تا به طور مرتب قطعات خود (پهپاد، دوربین، تلفن هوشمند و باتری ها) را مجدداً کالیبره کنید.


2.    پرواز در محیط‌هایی با پوشش گیاهی و درختان انبوه


اگر در نقطه ای با پوشش گیاهی یا درختان زیاد قرار دارید ، اطمینان حاصل کنید که زودتر از موعد به درستی آماده شوید و در روز پرواز بسیار دقت کنید.


آماده سازی قبل از پرواز


بهترین آمادگی که می توانید انجام دهید پیش بینی تصادف‌ها است. این بدان معناست که: محافظ های ملخ ، لوازم جانبی اضافی و حتی یک پهپاد پشتیبان را به هر حال به همراه داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که تنظیمات حالت GPS را برای هدایت راحت تر و حالت RTH را روی پهپاد تنظیم کرده اید تا بتوانید به راحتی پهپاد را قبل از وقع هر اتفاقی فراخوانی کنید.


تنظیمات پرواز 


بازترین مکان ممکن را برای برخاستن و فرود آمدن پیدا کنید. سپس یک مسیر مناسب برای پرواز متناسب با استفاده خود انتخاب کنید. بسیاری از پهپاد‌‌ها ، مانند Skydio 2، هنگام استفاده از حالت POI، در نرم افزار خود اجتناب از شی دارند که کمک زیادی به شما خواهد کرد.


پس از تصادف، چه باید کرد؟


ابتدا پهپاد خود را پیدا کنید. اگر نگران هستید که ممکن است سقوط کند (یعنی از روی درخت) ، ناحیه زیر آن را ایمن کنید تا کسی آسیب نبیند، سپس دوباره برای بدست آوردن آن تلاش کنید. هنگامی که آن را پس گرفتید ، آسیب به پروانه ها و بدنه پهپاد را ارزیابی کنید. اگر صدمه قابل مشاهده ای دارید، برای به پایان رساندن کار خود، می‌توان از پهپاد پشتیبان خود استفاده کرد و سپس در صورت امکان از تولید کننده پهپاد خود، پشتیبانی فنی دریافت کنید.


3.    پرواز در شرایط نوری غیر بهینه


اگر در شرایط نوری غیر بهینه پرواز می کنید - یا خیلی روشن یا خیلی تاریک - چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید تصاویر را با کیفیت بالا ضبط می کنید.


بر اساس نیاز از فیلترها استفاده کنید


اگر در زیر نور شدید آفتاب کار می کنید که باعث روشن شدن تصاویر شما می‌شود ، از فیلتر Neural Density (ND) استفاده کنید که اساساً مانند عینک آفتابی برای دوربین پهپاد شما عمل می کند.
در نور کم، ISO را که حساسیت دوربین به نور است را تنظیم کنید. به طور معمول ، بهتر است آن را تا آنجا که ممکن است پایین نگه دارید ، زیرا یک ISO بالا می تواند باعث تکه تکه شدن تصویر شود. با این حال گاهی، در شرایط کم نور ، افزایش ISO می تواند باعث روشن شدن تصویر شود. 


دیافراگم را تنظیم کنید


دیافراگم میزان نور ورودی دوربین است. هرچه بازتر باشد ، دوربین نور بیشتری را جذب می کند. در روزهای بسیار روشن دیافراگم را بیشتر ببندید تا نور به حداقل برسد و در روزهای کم نور آن را بازتر کنید تا نور بیشتر شود.

 

سرعت شاتر را تنظیم کنید


سرعت شاتر میزان نوری که سنسورهای دوربین هنگام عکس گرفتن مشاهده می کند را مشخص می کند. اگر شاتر سرعت پایین دارد (به این معنی که شاتر در هنگام عکس گرفتن بیشتر باز است) ، نور بیشتری وارد می شود و ‌‌برای یک روز با نور کم ایده آل است.
اگر متوجه شدید تصاویر شما روشن شده اند، سرعت شاتر را افزایش دهید تا میزان نوری که به تصاویر وارد می شود را محدود کند.


4.    پرواز در شرایط بادی شدید


وزش باد می تواند برای پهپادها بسیار آسیب رسان باشد ، به خصوص بدلیل اینکه پهپاد های تجاری به طور میانگین بین 500 تا 1500 گرم وزن دارند و باد می تواند به راحتی آن را جابه‌جا و پرتاب کند.


از محیط با وزش باد شدید اجتناب کنید و عمر باتری را زیر نظر داشته باشید


اگر تازه شروع به کار با پهپادها کرده‌اید ، معمولاً بهتر است از کار در محیط بادی با سرعت بالاتر از 15 تا 25 کیلومتر بر ساعت خودداری کنید. بعد از اینکه در کار با پهپادها با تجربه‌تر شدید، کار در محیط بادی با سرعت حدود 30 کیلومتر در ساعت نسبتاً آسان است. با این حال، مشکل اصلی سرعت باد (معمولا به عنوان میانگین سرعت باد طی دو دقیقه تعریف می شود.) نیست، بلکه وزش ناگهانی و شدید باد (یک انفجار ناگهانی در سرعت باد که معمولاً زیر 20 ثانیه طول می کشد.) است: پس پیش بینی آب و هوا را برای بررسی وزش بادهای شدید و ناگهانی که می تواند پهپاد شما را از مدار خارج کند، بررسی کنید.. 
همچنین به عمر باتری خود توجه داشته باشید، زیرا پرواز در یک محیط بادی، ظرفیت باتری بسیار بیشتری را در مقایسه با پرواز در شرایط بی باد مصرف می‌کند.


به باد در ارتفاعات مختلف توجه کنید


سرعت باد در ارتفاعات مختلف بسیار متفاوت است. سرعت باد در نزدیکی زمین به 6 تا 18 کیلومتر در ساعت میرسد که با افزایش ارتفاع تا 60 متری این سرعت به 80 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. هنگامی که پروازهای خود را برنامه ریزی می‌‌ کنید ، هر دو ساعت سرعت باد را در ارتفاعات مختلف بررسی کنید (این کار را می توانید از طریق Aviation Weather Center انجام دهید) و ارتفاعی که برای پرواز نیاز دارید را نیز در نظر بگیرید.


قبل از عکسبرداری پهپاد را ثابت نگه دارید


در هنگام پرواز، قبل از عکس گرفتن، چند ثانیه وقت بگذارید تا پهپاد خود را در آسمان ثابت کنید. اگر پهپاد به دلیل وزش باد دچار لرزش شود ، تصاویر احتمالاً تکه تکه، تار و با کیفیت پایین خواهند شد و برای مدل سازی سه بعدی بی استفاده می‌شوند.

 

انسان ها، برطرف کنندگان شکاف‌های فناوری

 
فناوری نمی تواند تمام این مشکلات را حل کند، در حالی که یک خلبان با تجربه می‌تواند. خوشبختانه، رمز موفقیت در هر یک از این چالش ها به سادگی تمرین است: اگر احساس می کنید پروازی امن نخواهید داشت، هرگز اقدام به پرواز نکنید، پس از کسب تجربه بیشتر با پهپادها ، می توانید از پس تمام شرایط آب و هوایی سخت برآیید.

 

 

  • شرکت رها

تصویر برداری

پهپاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی