فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

ساخت یک پهپاد تجاری جدید برای جایگزینی با هلیکوپتر

شرکت Terrafugia که در زمینه ساخت خودروهای پرنده فعالیت میکند، یک پهپاد جدید با یک نام تجاری جدید، به بازار پهپادهای تجاری عرضه کرده است. نام این پهپاد جدید Commaris SEEKER است.

CommarisTM SEEKERTM  یک پهپاد بال ثابت VTOL و هیبریدی برقی می‌باشد، که برای کاربردهای هوایی و تجاری طراحی شده است.

این پهپاد برای انجام بازرسی‌های تجاری در طیف گسترده‌، به طور مثال استفاده در صنایعی مانند صنایع برق، گاز، نفت، نقشه برداری، کشاورزی و امور امنیتی طراحی شده‌است. 

کوین کولبرن  رئیس این شرکت بیان کرده است که:"تیم ما که متشکل از متخصصان مجرب هوانوردی است یک پهپاد فوق العاده توانمند در سطح تجاری ایجاد کرده است که در بسیاری از مواقع نتایجی را به همراه خواهد داشت که پهپادهای بالگردان یا هلیکوپترها حتی نمی توانند به آن نزدیک شوند."

از خصوصیات برجسته این پهپاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• Commaris SEEKER قادر به انجام  بیش از سه ساعت پرواز بدون تعویض باتری است.

• از انواع پیکربندی محموله پشتیبانی می کند.

• با سرعت 60Km/hحرکت می کند. 

• این پهپاد همچنین قابلیت حمل بار تا Kg 5 را دارد.

• به دلیل طراحی مدولار، می توان این پهپاد را در کمتر از سه دقیقه مونتاژ یا جداسازی کرد.

• با موتورهای الکتریکی که دارد، روی سطح زمین تنها 40 دسی بل صدای نویز دارد و در ارتفاع 500 فوتی تقریبا هیچ صدایی ندارد، در کل Commaris SEEKER بسیار آرام است.

فرد بدرد ، مدیر توسعه کسب و کار این شرکت بیان می‌کند: "این پهپاد میتواند بیش از 3 ساعت پرواز کند، که این امر این پهپاد را برای بازرسی خطوط برق، بازرسی خطوط لوله، کشاورزی و هر موضوعی که نیازمند به پرواز در زمان طولانی و در یک مسافت طولانی است، بسیار مناسب است. شما میتوانید حدود 170 مایل را در این بازه زمانی طی کنید. "

شاید یک مقایسه مناسب، مقایسه این پهپاد با هلیکوپتر باشد، زیرا که هلیکوپتر نیز میتواند مسافت قابل توجه‌ای را طی کند. فرد بدرد همچنین بیان کرده است:" که Commaris SEEKER مزایای بیشتری نسبت به هلیکوپتر در انجام عملیات دارد، به ویژه در محیط شهری یا برای استفاده‌های امنیتی که نیاز به سکوت دارد.

معمولا در محیط‌های شهری برای امور کنترلی از هلیکوپترها استفاده می‌شود ولی هلیکوپترها پر سرو صدا هستند و به دلایل ایمنی نمی‌تواند زیاد نزدیک شوند.

این پهپاد قادر به انجام تمام کارهایی است که یک هلیکوپتر در بازرسی انجام می دهد. این پهپاد همان سنسورها را حمل می کند، میتواند به همان اندازه پرواز کند و اما بسیار ارزانتر است، بی سر و صدا است و تولید کربن آن بسیار کم است. ”

 

قسمتی از بیانیه مطبوعاتی این شرکت:

قابلیت بالا در حمل بار این پهپاد با انواع گزینه های مدولار سازگار است، مانند دوربین 30 برابر زوم اپتیکال EO/IR برای بازرسی ، دوربین 120 مگاپیکسلی با وضوح بالا برای نقشه برداری از زمین و مدل سازی سه بعدی، یک دوربین چند طیفی که برای تجزیه و تحلیل دقیق کشاورزی طراحی شده است، سیستم LiDAR ، سنسور لیزری و... که دارای قابلیت انتقال اطلاعات به اپراتور به صورت بلادرنگ هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی