فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

ساخت پهپاد با مداوت پروازی 8 برابری، توسط دانشمند سابق ناسا

مولتی روتور هیبریدی بنزینی- برقی شرکت هواپیمایی Advance برای عملیات پهپادی با پایایی طولانی تا هشت برابر بیشتر از روتورهای معمولی در ارتفاع می ماند.
یک شرکت نوپای تولید پهپاد به سرپرستی مهندس هوانوردی سابق ناسا، اخیراً از راه اندازی اولین محصول تجاری خود، مولتی روتوری که موتور هیبریدی بنزین و الکتریکی آن اجازه می دهد تا هشت برابر بیشتر از پهپادهای معمولی در ارتفاع بماند، خبر داد.
 

 

راه‌اندازی نخستین پهپاد مجهز به فناوری 5G

به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده برای پیشبرد فناوری پهپادهای مجهز به 5G، شرکت T-Mobile که پیشتاز عرصه 5G در آمریکا است به همراه Drone Racing League (DRL)، برگذار کننده مسابقات جهانی و حرفه‌ای پهپادها، اکنون نخستین پهپاد مجهز به 5G را راه‌‌اندازی کردند.

این پهپاد یکی از نخستین پهپادهای مسابقه‌ای در جهان است که دارای ماژولی 5G است، ماژولی که قادر به پخش زنده ویدیو به صورت مستقیم بر روی اینترنت است. این پهپاد طرفدارن مسابقات ورزشی را با پخش زنده صحنه‌های مسابقه با وضوح بالا و FPV (نمای اول شخص) بیش از پیش به هیجان مسابقات نزدیک می‌کند، پهپاد این کار را از طریق شبکه بی‌سیم شرکتT-Mobile  که بزرگترین، سریعترین و معتبرترین شبکه بی‌سیم آمریکاست به شرکت‌های پخش‌کننده مسابقات ارسال می‌کند.

باتری‌های مذاب، راه حلی نو در ذخیره‌ی انرژی

سال‌ها است که از باتری‌های سدیم مذاب برای ذخیره انرژی از منابع تجدیدپذیر، مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی، استفاده می‌شود. باوجود این، باتری‌های سدیم مذاب موسوم به باتری‌های «گوگرد-سدیم» که در بازار وجود دارد، ، نوعاً در دمای 270 تا 350 درجۀ سانتیگراد کار می‌کنند. اما باتری جدیدِ یُد-سدیمِ مذاب (NaI-GaCl3) می‌تواند در دمای بسیار پایین‌ترِ 110 درجۀ سانتیگراد کار کند.

محققان تلاش کرده‌اند دمای عملیاتیِ باتری‌های سدیمِ مذاب را تا آنجاکه ممکن است پایین بیاورند. با این کار، چینشِ این باتری‌ها در کنار هم با هزینۀ کمتری انجام می‌شود. در پک کردن این نوع از باتری‌ها، از مواد ارزان قیمت استفاده خواهد شد چرا که باتری‌ها به عایق‌کاریِ کمتری نیاز دارند و می‌توان از سیم‌های بسیار نازکتری برای اتصال باتری‌ها به یکدیگر استفاده کرد.

در روزنامه چینی South China Morning Post  گزارش شده است که چین از پهپاد نظامی Wing Loong 2H برای بازگرداندن ارتباطات قطع شده در طی سیل اخیر استفاده کرده است. این موضوع یک نمونه دیگر از پاسخ به سئوال چگونگی استفاده از فناوری پهپادها برای رویارویی با بلایا است.

سیل اخیر در چین زیرساخت های ارتباطی زمینی را تخریب کرده است. در این مقاله بیان شده است پهپاد Wing Loong 2H در یک زمان طولانی و به صورت مقاوم در برابر بادو باران (به مدت پنج ساعت و زیر باران های سیل آسا) در پرواز بوده است و به عنوان یک ایستگاه پایه‌ ارتباطی که خدمات ارتباطی را برای مردم منطقه فراهم می کند، خدمت کرده است.