فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

راه‌اندازی نخستین پهپاد مجهز به فناوری 5G

به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده برای پیشبرد فناوری پهپادهای مجهز به 5G، شرکت T-Mobile که پیشتاز عرصه 5G در آمریکا است به همراه Drone Racing League (DRL)، برگذار کننده مسابقات جهانی و حرفه‌ای پهپادها، اکنون نخستین پهپاد مجهز به 5G را راه‌‌اندازی کردند.

این پهپاد یکی از نخستین پهپادهای مسابقه‌ای در جهان است که دارای ماژولی 5G است، ماژولی که قادر به پخش زنده ویدیو به صورت مستقیم بر روی اینترنت است. این پهپاد طرفدارن مسابقات ورزشی را با پخش زنده صحنه‌های مسابقه با وضوح بالا و FPV (نمای اول شخص) بیش از پیش به هیجان مسابقات نزدیک می‌کند، پهپاد این کار را از طریق شبکه بی‌سیم شرکتT-Mobile  که بزرگترین، سریعترین و معتبرترین شبکه بی‌سیم آمریکاست به شرکت‌های پخش‌کننده مسابقات ارسال می‌کند.

این هفته این پهپاد برای نخستین پرواز عمومی به پرواز در می‌آید. این پرواز در مسابقه MLB At Field of Dreams که تحت حمایت مالی T-Mobile قراردارد و توسط شرکت GIECO در شهر دایرسویل ایالت آیووا برگزارمی‌شود، انجام می‌شود و به طرفداران بیسبال دسترسی بی‌سابقه‌ای به پشت صحنه زمین برگذاری مسابقات بیسبال و محل فیلمبرداری می‌دهد. این کار با نماهای اول‌شخص منحصربفرد که توسط شبکه 5G تی-موبایل به صورت ویدیوهای با وضوح بالا فیلمبرداری شده انجام می‌شود. پهپاد 5G ابتدا طرفداران را به یک پرواز برروی مزارع ذرت می‌برد سپس آنها را به زمین لیگ MLB که در آن مسابقه Field of Dreams Game که زمان زیادی است مردم چشم‌انتظار آنند می‌برد.
نویل ری، رییس بخش فناوری T-Mobile می‌گوید: «پهپادها یکی از قانع‌کننده‌ترین موارد استفاده برای 5G هستند و ما برای آینده‌ای کار می‌کنیم که در آن همه پهپادها درنهایت از طریق شبکه 5G به هم متصل هستند، به‌ همین دلیل است که ما با DRL همکاری می‌کنیم تا این نوآوری را تقویت کنیم و سرعت بخشیم.» ریچل جیکوبسن رییس DRL هم می‌گوید: «با کمک شبکه 5G تی‌موبایل ما در حال توانمندسازی مبتکران برای بازنگری مجازی هر صنعتی و هر تجربه مشتری هستیم، از سرگرمی‌های ورزشی گرفته تا جبران فجایع، تا تحویل بسته و فراتر از آن.»، «لیگ مسابقات پهپادها یک مورد مطالعه عالی برای به‌نمایش‌گذاشتن مزایای فناوری بی‌سیم 5G شرکت تی‌موبایل با استفاده از پهپادهای پرسرعت مسابقه‌ای ماست. طرفداران ما عاشق نوآوری و فهمیدن نحوه‌ی توسعه فناوری‌‌های جدید هستند و ما این را می‌دانیم که پهپادهای مجهز به 5G ما باعث می‌شوند که آنها درمورد روش‌های جدیدی که قادر خواهند بود هیجان همه‌جانبه مسابقات حرفه‌ای پهپادها را تجربه‌کنند هیجان‌زده شوند.»
در سراسر فصل 2021-22 مسابقات DRL، پهپاد ارغوانی 5G در حال ضبط و اشتراک محتوای همه‌جانبه در رویدادهای تی‌موبایل و DRL پرواز خواهد‌کرد. پیش از شروع رویدادهای DRL، این پهپاد در اطراف مسیر پرواز می‌کند و به فیلمبرداری پیش‌نمایش‌های اختصاصی و به صورت سه‌بعدی از مسیر مسابقه، برای تنظیم توسط پخش‌کننده بازی برای نمایش به طرفداران می‌پردازد.


این پهپاد جدید مجهز به 5G ساخته شده تا با ضبط صحنه‌های روح‌بخش و واضح، تعریفی دوباره از مسابقات ورزشی ارائه‌دهد. این پهپاد به یک سیستم دوربین پخش‌زنده که دارای ویژگی دید اول‌شخص دوگانه و HD است مجهز است، همچنین دارای باتری اولیه لیتیوم-پلیمر 5s برای مدت‌زمان بیشتر پرواز و بیشتر از 2400 گرم نیروی پیشران است که آن را قادر می‌سازد تا محتوای فوق‌العاده‌ای را درحالی‌که با سرعت تقریبی 97 کیلومتربرساعت در مسیرهای کیلومتری پرواز می‌کند فیلمبرداری کند. در فاز بعدی توسعه‌اش، ماژول 5G توابع فرمان و کنترل را به هم متصل میکند تا پهپاد را قادر سازد بر روی شبکه 5G پروازکند.
این پهپادها با اتصال به 5G طراحی می‌شوند تا سطح رقابت‌های حرفه‌‌ای پهپادها را در آینده بالا ببرند. خلبانان DRL درحال‌حاضر برای تاخیر کمتر، از طریق مخابرات رادیویی آنالوگ پرواز می‌کنند که این کار به معنای ازدست‌دادن ویدیوهای با کیفیت بالا در هدست خلبانی‌شان است. با پیشرفت توسعه فنی پهپاد، سرعت، ظرفیت و تاخیر پایین شبکه 5G تی‌موبایل خلبانان را قادر می‌سازد تا ویدیوهای با FPV (دید‌ اول‌شخص) واضح و آنی با کیفیت بالا را ببینند که باعث افزایش و بهبود توانایی‌های پروازی آنها می‌شود. این امر همچنین طرفداران را قادر می‌سازد تا کلیپ‌های با نمای اول‌شخص مسحورکننده را برروی گوشی‌های موبایلشان تجربه‌کنند، احساسی به آن‌ها می‌دهد گویی آنها خودشان در همان لحظه در حال پرواز پهپاد هستند. 


تی‌موبایل و DRL برای نشان‌دادن پشت‌صحنه مراحل توسعه این پهپاد 5G یک ویدیو کوتاه مستند را امروز منتشر کردند که به شرح مسیر توسعه فنی و آزمایش آنها می‌پردازد. این مستند به شرح گام‌هایی که برای به حقیقت پیوستن این فناوری برداشته شده می‌پردازد، مهندسان DRL را نشان می‌دهد که یک نمونه اولیه دست‌ساز از این پهپاد را در آزمایشگاه DRL در شهر نیویورک ساخته‌اند و درحال تست آن برای اولین بار برروی شبکه 5G تی‌موبایل هستند.
برای دریافت اطلاعات بشتر به وبلاگ سایت فروشگاه رها مراجعه کنید.

  • شرکت رها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی