فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

رونمایی از Mavic 3

پس از یک انتظار طولانی شرکت dji یکی از رهبران جهانی تولید پهپادهای غیر نظامی، از پهپاد جدید خود یعنی mavic3  رونمایی کرد. این پهپاد جدید با یک سنسور ارتقا یافته، دوربین دوگانه مانند نسل قبلی خود، یک سیستم تشخیص موانع 360 درجه، حالت‌های پروازی هوشمندتر و زمان پرواز طولانی‌تر ارائه می‌شود.

رونمایی ازmavic3  جدید، که نشان دهنده جامع ترین پیشرفت در این سری از پهپادهای محبوب در سه سال گذشته است، عملکرد را در تمام کارکردهای یک عملیات پرواز و قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری افزایش می دهد.

رونمایی از Mavic 3 جدید که دربردارنده جامع‌ترین پیشرفت‌ها در این سری از پهپادهای محبوب در سه سال گذشته است، نشان می‌دهد عملکرد تمامی تجهیزات عملیات پرواز و قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری افزایش یافته است.

فردیناند وولف، مدیر خلاق این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایجاد Mavic 3 سفری سخت برای مهندسان ما بود که با مشکلات فنی پیچیده مقابله کردند تا هدفی که سری Mavic همیشه به دنبال آن بوده است، یعنی تصویربرداری باکیفیت حرفه‌ای و فناوری پرواز با یک پهپاد جمع‌وجور مجدداً برآورده شود.»

بازطراحی Mavic، دارای یک دوربین 4/3 CMOS Hasselblad و یک دوربین هیبریدی با زوم 28 برابری(مانند ورژن‌های قبلی)، سنسورهای تشخیص موانع 360 درجه با حداکثر برد 200 متر و باتری‌های بازطراحی شده است که تا مدت پرواز 46 دقیقه را امکان‌پذیر می‌کنند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقا یافته این پهپاد را قادر می‌سازد تا ویدیوی 5.1K را با سرعت 50 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) در رنگ‌های بسیار طبیعی با حساسیت بالا را حتی در نور کم پردازش کند و از ویدیوی 4K/120fps برای نتایج باکیفیت بالاتر برای فیلم‌برداری اسلوموشن پشتیبانی می‌کند.

DJI همچنین نسخه پیشرفته Mavic 3 Cine را ارائه می‌کند که دارای کدگذاری Apple ProRes 422 HQ برای پردازش ویدیوی است و دارای درایو داخلی 1 ترابایتی حالت‌جامد (SSD) برای ذخیره‌سازی داده‌ها با سرعت بالا است.

بازطراحی Mavic، دارای یک دوربین 4/3 CMOS Hasselblad و یک دوربین هیبریدی با زوم 28 برابری(مانند ورژن‌های قبلی)، سنسورهای تشخیص موانع 360 درجه با حداکثر برد 200 متر و باتری‌های بازطراحی شده است که تا مدت پرواز 46 دقیقه را امکان‌پذیر می‌کنند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقا یافته این پهپاد را قادر می‌سازد تا ویدیوی 5.1K را با سرعت 50 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) در رنگ‌های بسیار طبیعی با حساسیت بالا را حتی در نور کم پردازش کند و از ویدیوی 4K/120fps برای نتایج باکیفیت بالاتر برای فیلم‌برداری اسلوموشن پشتیبانی می‌کند.

DJI همچنین نسخه پیشرفته Mavic 3 Cine را ارائه می‌کند که دارای کدگذاری Apple ProRes 422 HQ برای پردازش ویدیوی است و دارای درایو داخلی 1 ترابایتی حالت‌جامد (SSD) برای ذخیره‌سازی داده‌ها با سرعت بالا است.

ولف گفت Mavic 3 به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون زحمت، عکس‌های بی‌نظیری بدون کوچکترین کاهش اندازه یا کیفیتی با جزییات خیره‌کننده‌ای بگیرند.

کیفیت تصویری برتر
Mavic 3  با سیستم جدید دوربین دوگانه Hasselblad خود استانداردهای جدیدی را برای عکاسی هوایی و فیلمبرداری برای مصرف‌کنندگان آماتور و حرفه‌ای‌ها تعیین می‌کند.

دوربین هوایی L2D-20c سفارشی‌سازی‌شده DJI Mavic 3 یک سنسور 4/3CMOS درجه حرفه‌ای را با لنز پرایم 24 میلی‌متری به شکلی براق و فشرده تعبیه می‌کند. این دوربین می‌تواند تصاویر ثابت 20 مگاپیکسلی را با فرمت 12 بیتی RAW و فیلم‌هایی با کیفیت 5.1K با سرعت 50 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این کیفیت ویدیویی بالاتر، فیلمی روان‌تر و امکانات بیشتری برای برش و ویرایش ایجاد می‌کند و در عین حال امکان تولید فیلم‌های آهسته با سرعت 120 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

سنسور تصویر بزرگتر، وضوح تصویر و محدوده دینامیکی بالاتری را به پهپاد می‌دهد و به‌طور موثرتری نویز را در محیط‌های کم‌نور کاهش می‌کند. با محدوده دینامیکی 12.8 استاپ، که به حفظ جزئیات بیشتر در نقاط پرنور یا سایه کمک می‌کند، سیستم دوربین می‌تواند اطلاعات بصری غنی را با احساس عمق بیشتر حفظ کند. دیافراگم قابل تنظیم f/2.8-f/11  برای پاسخگویی به نیازهای عکاسان هوایی برای دریافت تصاویر واضح‌تر در طیف گسترده‌ای از سناریوهای نوری موجود است.

با وزن تنها 12.5 گرم، لنز پرایم فوکوس خودکار معادل 24 میلی‌متر دارای میدان دید 84 درجه (FOV) برای ثبت جزئیات بیشتر با وضوح بیشتر است. دوربین دوم Mavic 3 دارای یک لنز تله فوتو 162 میلی‌متری با زوم هیبریدی 28 برابری، ترکیبی از زوم دیجیتال و اپتیکال و دیافراگم f/4.4 است که می‌تواند آزادانه اجسام دور را از نظر بصری نزدیک‌تر کند. فناوری جدید Vision Detection Auto Focus برای فوکوس سریع به دوربین Hasselblad این امکان را می‌دهد تا با چندین سنسور بینایی نصب شده روی برد الکترونیکی خود کار کند تا تصاویر در مسافت زیاد را پردازش کند و سرعت فوکوس را بسیار کاهش دهد.

 

Mavic 3  به لطف راهکار منحصربه‌فرد رنگ طبیعی Hasselblad (HNCS) که اولین بار با Mavic 2 Pro به دوربین های DJI معرفی شد، یک پالت رنگی بسیار دقیق را مستقیماً از دوربین خود ارائه می‌دهد. این پهپاد فیلم‌های هوایی را با وضوح و فریم ریت بالا ضبط می‌کند و به لطف مشخصات رنگی 10 بیتی D-Log، تا 1 میلیارد رنگ را ضبط می‌کند.

 

افزایش ایمنی پرواز
ویژگی‌های ایمنی پرواز پیشرفته Mavic 3 شامل سیستم‌های تشخیص موانع و ناوبری بهبودیافته است. APAS 5.0 ورودی‌های شش حسگر بینایی چشم ماهی و دو حسگر زاویه باز را ترکیب می‌کند که به‌طور یکپارچه و پیوسته موانع را در همه جهات حس می‌کنند و مسیرهای پروازی ایمن را برای اجتناب از برخورد به آنها، حتی در محیط‌های پیچیده را برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

سیستم سنجش موانع همه جهته همچنین با ActiveTrack 5.0 ارتقا یافته، ردیابی بصری سوژه را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد موانع را حتی در حالت پرواز عادی حس کنند. ActiveTrack 5.0 به Mavic 3 این امکان را می‌دهد که در حین حرکت به سمت جلو، عقب، چپ، راست یا مورب با سوژه حرکت کند و در کنار سوژه متحرک و همچنین اطراف آن پرواز کند.

علاوه بر این، اگر سوژه خیلی سریع حرکت کند و موقتاً از کادر خارج شود، حسگرهای بصری در هواپیما همچنان به ردیابی و کادربندی هوشمندانه سوژه ادامه می‌دهند و پس از ظاهر شدن مجدد، آن را برمی‌دارند.

این پهپاد دارای یک الگوریتم موقعیت‌یابی قدرتمند است که دقت شناورماندن و هاور شدن را با کمک سیگنال‌های ماهواره‌های GPS، GLONASS و BeiDou بهبود می‌بخشد. این ارتقا در سیستم این امکان را به Mavic 3 می‌دهد تا سریعتر از همیشه روی چندین سیگنال ماهواره قفل شود. دقت موقعیت‌یابی افزایش‌یافته باعث می‌شود Mavic 3 هنگام عکاسی از نوردهی‌های طولانی و تایم لپس پایدارتر شود.

 

Mavic 3  همچنین دارای سیستم‌های ایمنی قوی است که در محصولات DJI استانداردشده است، از جمله geofencing  برای هشدار به خلبانان پهپاد در هنگام پرواز در نزدیکی مکان‌های حساس، محدودیت‌های ارتفاع برای اطمینان از آگاهی خلبانان از محدودیت‌های ارتفاع و سیستم AeroScope Remote ID که به مقامات اجازه می‌دهد شناسایی و پایش پهپادهای هوابرد در مکان‌های حساس.

علاوه بر این، سیستم یکپارچه AirSense این پهپاد به خلبان‌های هواپیماهای بدون سرنشین در مورد هواپیماها و هلیکوپترهای مجاور که سیگنال‌های ADS-B را مخابره می‌کنند هشدار می‌دهد تا بتوانند به‌سرعت به مکان امن‌تری پرواز کنند.

 

عمر باتری بیشتر و آیرودینامیک بهبود یافته
در طراحی Mavic 3، DJI تمامی عناصر پوشش پرواز و مدیریت انرژی پهپاد را تغییر داده است تا زمان پرواز بسیار طولانی‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی Mavic داشته باشد - تا 46 دقیقه در شرایط ایده‌آل. Mavic 3 دارای موتورها و ملخ‌هایی با راندمان انرژی بالاتر و باتری با ظرفیت بالاتر است، درحالی‌که طراحان آن وزن ساختار و اجزای پهپاد را کاهش داده‌اند.

DJI همچنین شکل بازوها، بدنه و گیمبال Mavic 3 را نسبت به مدل‌های پهپاد قبلی آیرودینامیک‌تر کرده است. آزمایش تونل باد نشان می‌دهد که Mavic 3 معادل 35 درصد کشش کمتر و نیروی پس رانش نسبت به نسل‌های قبلی Mavic ایجاد می‌کند که آن را به سرعت‌های بسیار بیشتری می‌رساند.

سایر ویژگی‌های جدید
Mavic 3 همچنین به همراه سیستم بازگشت به خانه (RTH) ارائه شده است و سایر محصولات DJI را به‌روز می‌کند و بهبود می‌بخشد و به هواپیما اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار کوتاه‌ترین، ایمن‌ترین و کم‌مصرف‌ترین مسیر را برای فرود در نقطه اصلی خود تعیین کند. درعین‌حال، پهپاد سرعت باد محیط فعلی خود را اندازه‌گیری می‌کند و توان موردنیاز برای بازگشت به خانه را بر اساس سرعت باد و مسیر بازگشت به‌صورت بلادرنگ محاسبه می‌کند.

این پهپاد همچنین دارای DJI O3+ است، یک سیستم انتقال ارتقا یافته که حتی در شرایط چالش‌برانگیز، مانند پرواز پهپاد در محیطی با تداخل سیگنال قوی، انتقال ویدیوی پایدار، روان و واضح را ارائه می‌کند. با حداکثر برد کنترلی 15 کیلومتری، O3+ به Mavic 3 امکان پرواز بیشتر را می‌دهد و سیگنال‌ها را با ثبات بالاتر و تأخیر ویدیویی کمتر نسبت به مدل‌های قبلی ارسال می‌کند.

Mavic 3 اولین پهپاد DJI است که انتقال فریم بالا را با فید زنده 1080p/60fps  ارائه می‌کند. این بدان معناست که نمای دوربین با وضوحی نزدیک به آنچه دوربین واقعاً ضبط می‌کند نمایش داده می‌شود. O3+ همچنین باعث می‌شود که Mavic 3  بیشتر به کنترل خلبان پاسخ دهد.

این پهپاد همچنین مجموعه جدیدی از حالت‌های عملیاتی هوشمند را برای ایجاد و ویرایش عکس‌ها و ویدیوهای جذاب با کنترل مسیر پرواز و حرکات دوربین به‌صورت خودکار ارائه می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند ازMasterShots، حالت پانوراما و  QuickTransfer

MasterShots  به کاربران این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه ویدیوهای با کیفیت بالا ایجاد کنند که می‌توانند آنها را مستقیماً با دوستان خود به اشتراک بگذارند. حالت پانوراما به پهپاد این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از برنامه DJI Fly یا پس از تولید، تصاویر را مستقیماً ویرایش و پردازش کنند. QuickTransfer به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون ارتباط با کنترل از راه دور، اطلاعات دریافتی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود ذخیره و پردازش کنند.

Mavic 3 امروزه می‌تواند داده‌ها را از پهپاد به دستگاه تلفن همراه با سرعت بیشتری و از طریق پروتکل Wi-Fi 6 منتقل کند.

  • شرکت رها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی