فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری

طبقه بندی موضوعی

معرفی کوادکوپتر SOLO، هوشمندترین پرنده آماده پرواز جهان!

رقابت پرنده های آماده پرواز به اوج خود می رسد!

معرفی کوادکوپتر SOLO، هوشمندترین پرنده آماده پرواز جهان!

هر آنچه بالا می رود سرانجام باید فرود آید و اگر موضوع بحث ما پرنده های بدون سرنشین باشد، بسیار از اوقات به گونه ای ناگوار پایین می آید!

ممکن است با شاخه های درخت و یا دیواره های ساختمان و یا غیره برخورد کند و یا شارژ باتری آن تمام شده و در آب فرود آید. سرمایه چهار موتوره شما به اندازه مهارت شما در کنترل آن در هوا سالم می نشیند و همین موضوع باعث شده است تا رقابت اصلی پرنده های آماده پرواز بر سر میزان سادگی و ایمنی در کنترل آن باشد. موضوعی که قطعا مهمترین اولویت خریداران است. در این نوشتار به بررسی کوادکوپتر SOLO می پردازیم که بنا به ادعای شرکت سازنده آن یعنی 3D Robotics هوشمندترین پهپاد جهان است!

رقابت بر سر این موضوع (ایمنی و سادگی پرواز) اکنون به اوج خود رسیده است. شرکت DJI نوزدهم فروردین محصول جدید خود به نام فانتوم 3 را ارائه کرد. فانتوم 3 نسخه جدید پرفروش ترین پهپاد DJI هست که در آن از یک دوربین بهبود یافته با امکان ارسال تصاویر با کیفیت HD و پخش زنده از طریق youtube استفاده شده است. اما کوادکوپتر "سولو" از چند جهت جلوتر از فانتوم 3 است: کامپیوتر آنبورد (onboard) روی کنترلر و پرنده امکان کنترلپذیری بهتر را فراهم آورده است؛ دسترسی کامل به دوربین گوپرو حین پرواز و نرم افزاری که به مبتدیان این اجازه را می دهد که تنها با چند کلیک تصاویر با توالی زمانی مختلف بگیرند. همچنین کوادروتور SOLO سطح جدیدی از خدمات پس از فروش را ارائه می کند. خدمتی که تا کنون بی سابقه بوده است: شرکت 3DR به مدت 30 روز در صورتیکه شما از پرنده ناراضی باشید گارانتی بازگشت وجه دارد و اگر در حین پرواز پرنده آسیبی ببیند یا سقوط کند به طور رایگان قطعات تعویضی را به شما می دهد.

کمپانی 3D Robotics مدعی شده است محصول جدیدش SOLO مورد استقبال هم کاربران حرفه ای و هم مبتدیان قرار خواهد گرفت. این مسئله می تواند به بازار فانتوم لطمه بزرگی بزند. 3DR برای ساخت "SOLO" 85 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

«در حقیقت ما یک توان و قدرت ماورایی را  فقط با هزار دلار به شما می دهیم!»

مارک گوین، مدیر ارشد بخش طراحی کوادکوپتر Solo (و مدیر عامل سابق DJI در شمال آمریکا) می گوید: «چه تفاوتی میان شخصیت های داستان های تخیلی که می توانند جهان را از چشمان یک پرنده ببینند و تصویر زنده ای که از دوریبن گوپرو بصورت HD ارسال می شود وجود دارد؟» سپس ادامه می دهد: «در حقیقت ما یک توان و قدرت ماورایی را فقط با هزار دلار به شما می دهیم!»

کوادکوپتر SOLO در حال پرواز

پرواز کوادروتور Solo

در یک روز آرام در برکلی، کالیفرنیا، یک نسخه از Solo را روی پشت بام دفتر مرکزی 3D Robotics بردیم. گوین پرنده را از کوله پشتی اش در آورد. سپس باتری را متصل کرده دوربین گوپرو را روی جیمبال گذاشت. کل این کارها 60 ثانیه طول کشید.
کوادروتور Solo رادیو کنترل

من کنترلر را برداشتم و دکمه "FLY" را فشار دادم. موتورها روشن شدند و ناگهان Solo در امنیت کامل در ارتفاع چند متری زمین در حال پرواز بود. در حالی که من به این فکر میکردم که حالا چه کار کنم، اتوپایلوت پرنده را کاملا در یک نقطه پایدار نگه داشته بود. تصمیم گرفتیم یک عکس سلفی (selfie) بگیریم. برنامه این نوع شات از قبل در نرم افزار روی تبلت شما نوشته شده است. تنها با چند کلیک، Solo کمی از من دور شد، رو به من چرخید و من اکنون کاملا در قاب دوربین بودم. تمام این کارها بدون دخالت دست انجام می شد و ما فقط از روی تبلت گوین نظاره گر ماجرا بودیم. پس از اینکه عکس گرفته شد، می توانستم با یک کلیک آن را در اینستاگرام ارسال کنم، در حالیکه همچنان پرواز می کردم.


البته Solo توانایی گرفتن عکس ها و شات های پیچیده تر هم دارد. ویژگی "Cable Cam" به شما این امکان می دهد که شما یک خط فرضی در فضا رسم کنید و سولو به طور خودکار آن را می پیماید، یه گونه ای که انگار به یک کابل متصل است. این ویژگی امکان تصویربرداری شات های بسیار پیچیده را تنها با چند کلیک ساده فراهم می کند.

من Solo را با سعی و خطا پرواز می دهم.
کوادکوپتر Solo در حال پرواز
می دانستم که برای نابود کردن کوادکوپتر کافی هست از مود Autopilot خارج شوم؛ چراکه اصلا در خلبانی مهارت کافی را نداشتم. در کل مدت 20 دقیقه پرواز اصلا نیاز نشد فکر کنم استیک ها هر کدام چه کار می کنند؟! من Solo را با سعی خطا پرواز می دهم. بسیار هیجان انگیز است که به گونه ای که تا همین یک سال پیش غیر ممکن می نمود، یک کوادکوپتر را پرواز دهم.
اواخر پرواز بود که ناگهان پایم به شیئی روی پشت بام برخورد کرد و از پشت به زمین افتادم. رادیو از دستم افتاد و چند قطعه از آن جدا شد. مضطرب بودم. سریع رادیو را سر هم کردم و با فشردن چند دکمه، Solo را فرود آوردم. جالب بود که من کرش کردم اما پرنده خیر!!!

اما کوادروتور SOLO چگونه کار می کند؟!


رادیوکنترل کوادروتور Soloشرکت 3D Robotics محصول جدید خود را در جشنواره NAB در لاس وگاس رونمایی کرد. البته ارائه آن به بازار از چند هفته آینده شروع خواهد شد. قیمت پایه این محصول 999 دلار به همراه 400 دلار اختیاری برای داشتن جیمبال با امکانات بیشتر خواهد بود. Solo اولین پرنده ای است که کنترل کامل دوربین GoPro را برای شما فراهم می سازد. با کوادکوپتر Solo شما امکان شروع و خاتمه دادن به ضبط فیلم را دارید، همچنین کنترل کامل بر تنظیمات و Frame Rate آن در حین پرواز. این همان چیزی است که همه فیلم سازان می خواستند.

اکثر پرنده ها فقط از یک پردازنده در فلایت کنترلر آن استفاده کرده و سیگنال ها را به آن ارسال می کنند. اما کوادروتور Solo یک پردازنده 1GHz هم روی فلایت کنترلر و هم روی پرنده دارد. پردازنده روی پرنده کاملا به پردازش اطلاعات اتوپایلوت اختصاص داده شده است. پردازنده روی فلایت کنترلر هم وظیفه پردازش اطلاعات سطح بالاتر را دارد.

این همان چیزی است که فیلم سازان دنبال آن بوده اند.

نرم افزار Solo هنگام کاهش ظرفیت باتری به شما اخطار میدهد و به طور خودکار به سمت خانه پرواز می کند (البته می توانید این ویژگی را غیر فعال کنید؛ اما رادیو شما کمی ویبره خواهد شد تا شما فرود بیایید). شرکت 3DR پر هزینه ترین برنامه خدمات پس از فروش را ارائه می کند. حتما تا کنون شده پرنده شما سقوط کند یا در آب فرود بیاید و کمپانی سازنده به شما بگوید: در این مورد متاسفیم؛ شما می توانید با خیال راحت یک پرنده جدید بخرید!

نرم افزار تبلت برای کوادروتور Soloکوادکوپتر Solo اولین پرنده ای است که 30 روز ضمانت بازگشت وجه دارد. اگر شما به هر دلیلی از خرید خود را راضی نبودید می توانید آن را پس بدهید و یک پرنده جدید بخرید. فقط کافی است یک پرسشنامه پنج سوالی را پر کنید تا 3DR برای ارتقای محصولات خود از نظرات شما استفاده کند. البته تیمی شامل بیش از 100 مهندس به تمام تماس های تلفنی مشتریان پاسخ داده و آن ها را در استفاده از سولو راهنمایی می کنند.
نرم افزار سولو کرش ها را شناسایی می کند و از شما می پرسد آیا می خواهید یک تیکت پشتیبانی ثبت کنید یا نه؟ اگر مقصر شما بوده باشید، شرکت 3DR به شما پیشنهاد می کند یک نسخه جدید از سولو را با قیمتی پایینتر بخرید. اگر مقصر پرنده سولو بوده باشد، شرکت 3DR پرنده و جیمبال و دوربین گوپرو شما را در صورتی که آسیب دیده باشد بدون هیچ هزینه ای تعویض می کند.

 

رقابت با فانتوم


آیا همه اینها باعث می شود 3DR را به بزرگترین بازیگر بازار تبدیل کند؟ بزودی خواهیم فهمید. کمپانی 3DR در سال 2009 توسط کریس اندرسون تاسیس شد. او همچنین موسس وبسایت DIY Drones بود که محصولات اپن سورس قدرتمندی را به جهان ارائه کرد. این شرکت اکنون بیش از 300 کارمند داشته و در 5 شهر آمریکا شعبه دارد.
پاییز گذشته 3DR کوادموپتری به نام IRIS+ ارائه کرد. اما فروش آن بسیار کمتر از محصولات DJI و Parrot بود. بر اساس تخمین های Gartner Reasearch، شرکت DJI حدود 500 میلیون دلار پرنده حرفه ای و آماتور فروخته است. البته حجم بازار پرنده های آماده پرواز هنوز فاصله زیادی تا یک میلیارد دلار دارد.
هزینه پرنده های آماده پرواز روز به روز دارد کاهش می یابد –هرچند با شیب کم. تولید کنندگان بزرگ این پرنده ها مدعی شده اند اگر استفاده از این پرنده ها ساده تر شود، بزودی کاربرهای بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد.


شما دکمه را فشار می دهید و پرنده تصویر را برای شما می گیرد.

اندرسون می گوید: هرچه پرنده ها پیچیده تر می شود، استفاده از آن برای کاربران ساده تر می شود. همانگونه که iPhone تمام پیچیدگی های تلفن همراه در یک دکمه خلاصه کرد، سولو هم تمام پیچیدگی های پرواز در فشردن چند دکمه خلاصه می کند. شما دکمه را فشار می دهید و پرنده تصویر را برای شما می گیرد.

Solo quadrotor from 3D Robotics

 

 منبع : سایت فروشگاه رها

 

  • شرکت رها

اخبار مولتی روتور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی